23.2.10

içimdeki öküze oha derim gerektiğinde.

mail adresime gelen saçma sapan şeylerden birini seninle paylaşmak istedim blog. biliyorum zaten seni ihmal ediyorum bu aralar ama bak 23 yaşında evlenecekmişim. facebookta 2013te evleneceksin demişti. ben ki lise yıllarımı yoh yahu ne evlenmesi manyak mıyım diye geçirmiştim bak gördün mü şimdi nerdeyse ilk evlenen ben oluciğim. demek ki neymiş büyük konuşmamak lazımmış. gerçi şu blog camiasında ne saman altından su yürüten ne gizli gizli yüzükler takan arkadaşlar var. onlar bi yıldırım nikahı kıyıp gelirlerse bak gitti işte birincilik. peeh. aman ya acayip saçmalayasım var en iyisi susmak. her neyse şimdi o muhteşem formülü seninle paylaşmak istiyorum.
öncelikle evlenmek istediğimiz en geç yaşı buluyoruz ve buna n= diyoruz.
sonracığıma ilk kez bir sevdiceğimiz için ben bununla evlenirim dediğimiz yaşı hatırlıyoruz ve buna da p= diyoruz.
bundan sonra iş matematiğin kudretli kollarına kalıyor.
efenim n'den p'yi çıkarıyoruz ve sonucu 0.368 ile çarpıyoruz.
bulduğumuz sonuca da pyi ekliyoruz. ve bu bizim evlilik yaşımız oluyor.
[(n-p)x0.368]+p=evleneceğin yaş
benimki 23 çıktığına göre bil bakalım n=? p=? hadi kolay gelsin.

ya işte sevgili türk istatistikçi sen daha otur oturduğun yerde. bak avustralyalı meslektaşın ne kadar faydalı işlerle uğraşıyor.

teallam ya bi yürü git.

3 yorum:

Damlo dedi ki...

hafızama göre bi denkleme daha ihtiyacımız var :D

küçükmübaşir dedi ki...

iki bilinmeyenli tek denklem. valla bunun çözümünü bizede öğretmemişlerdi. hafızan seni yanıltmamış :))

Larien dedi ki...

adamlar ciddeb uğraşıyor. ama n sekiz. buldum onu.